poniedziałek, 13 marca 2017

Sezonowość w branży meblowej.


Sezonowość w branży meblowej.

Wiele obszarów naszego życia cechuje się sezonowością w ciągu roku. Także poszczególne obszary tej branży cechują się sezonowością.

Niewątpliwie wpływ na to ma pogoda oraz pory roku.

Znacznie większa sprzedaż mebli domowych np. meblościanki, kanapy, fotele i inne wyposażenie wnętrza domu następuje około września, trwa całą jesień oraz zimę, by powoli zmniejszyć się na wiosnę i lato. Natomiast nawet od początku marca do końca wakacji, triumfy święci sprzedaż mebli ogrodowych i pozostałego wyposażenia ogrodów.

Wiąże się to przede wszystkim z tym, że wiosna i lato to czas, który klienci spędzają na świeżym powietrzu. Ten fakt sprawia, że więcej uwagi poświęcają wyposażeniu swoich ogrodów, tarasów czy balkonów.

Wyporządzają przestrzeń w ogrodowe komplety wypoczynkowe, zestawy jadalniane, czy różnego rodzaju akcesoria umilające spędzanie czasu na świeżym powietrzu bądź będące dla niego praktycznym dodatkiem.

To czas kiedy powierzchnie salonów meblowych wypełniają komplety ratanowe, drewniane i metalowe stoły oraz krzesła. Dumnie na wystawach prezentują się hamaki, leżaki, łóżka ogrodowe, a wolną przestrzeń wypełniają dodatki typu donice, lampy ogrodowe czy grille. Pomysłów na aranżacje przestrzeni tarasowych jest bez liku, a ogromny wybór to nie lada wyzwanie dla kupującego.

To też jest czas kiedy meble mające zastosowanie wewnątrz pomieszczeń mieszkalnych cieszą się mniejszą popularnością.

Taki okres trwa do września, już w sierpniu salony zaczynają wyprzedaże mebli ogrodowych, wolne przestrzenie gospodarują wyposażeniem wnętrz.

We wrześniu pełną parą rusza sezon mebli pokojowych, pogoda sprawia, że klienci przenoszą się do ciepłych domów i skupiają się na ich aranżacji. Wiele osób dąży do tego, by na jesień dokończyć swoje budowlane inwestycje, a zacząć wyposażać wnętrze. Te aspekty mają wpływ na wzrost sprzedaży tych mebli. Wtedy zakłady produkcyjne działające w tym obszarze mebli ruszają pełną parą.

W tym roku sezon na meble do wewnątrz trwał do stycznia, wielu zainteresowanych twierdzi, że krócej niż w ubiegłym roku, ale też prognozy na ogólną produkcję w 2017 roku są wyższe niż w 2016 więc może w podsumowaniu producenci tego nie odczują. Zaczyna się także okres targów meblowych więc cały czas się coś dzieje.

8 komentarzy:

  1. Marzyło mi się własnoręcznie wykonane składane łóżko, więc skontaktowałem się z Janpol i pomogli mi zrealizować moje plany.

    OdpowiedzUsuń
  2. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie bardzo ważną kwestią jest posiadanie samych mebli ogrodowych i jestem zdania, że one muszą być bardzo wysokiej jakości. Już nawet czytałam na stronie https://ogrodnik-lublin.pl/musisz-wiedziec-o-technorattanie/ o meblach ogrodowych z technorattanu i muszę przyznać, że są one dla mnie bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nigdy się nad tymi kwestiami nie zastanawiałam, gdyż ja w głównej mierze staram się przywracać życie moim starym meblom. Jestem przekonana, że doskonałym miejscem jest również hurtownia tapicerska https://hurtownia-akces.pl/ w której znajduję wszystkie niezbędne akcesoria.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie napisany artykuł. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy jeszcze chodzi o same meble to bardzo istotną sprawą jest to, aby je mieć zawsze taki aby nam się przede wszystkim podobały. Właśnie dlatego ja najczęściej swoje meble kupuję w salonie https://www.mebel-perfekt.pl/ gdyż zawsze znajdę tam coś co mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Obecnie jest trend na meble DIY. Majsterkowanie też jest bardzo na czasie i wiele osób ma w domu meble własnego autorstwa. To nic trudnego - jednak czasem przydają się takie sprzęty jak cyrkularki do drewna .

    OdpowiedzUsuń